Svensk tennis byter om – adidas ny partner

Tretorn, Svenska Tennisförbundets leverantör av bollar och kläder, har förstärkt sin varumärkesportfölj i Sverige med adidas. Via Tretorn blir adidas därmed ny partner till SvTF.


adidas kommer för första gången att klä tennislandslagen i gult och blått i samband med Davis Cup- och Fed Cup-matcherna i april. Det tyska sportvarumärket blir leverantör av junior- och seniorlandslagens overaller och tränings- och matchkläder.

– Vi är jätteglada över att bygga vidare på samarbetet med Tretorn som nu också innebär ett partnerskap med ett av världens starkaste varumärken i både tennis- och sportvärlden. adidas är en ledande och innovativ aktör med en framgångsrik historia vilket gör att de blir en perfekt partner för oss, säger Christer Sjöö, generalsekreterare i Svenska Tennisförbundet.

– Tretorn Sweden AB växer och satsar från och med i år på en försäljningsstrategi som bygger på egen distribution i Sverige. Vi har i samband med den här förändringen fått in adidas tennis och padel i portföljen. Svenska Tennisförbundet är en viktig samarbetspartner för oss och erbjuder en plattform för att komma närmare våra kunder. Målsättningen är att bli Skandinaviens ledande distributör inom tennis och padel med varumärkena Tretorn och adidas, säger Daniel Ericsson, Tretorn Sweden AB.


Svenska Tennisförbundet hamnar därmed i gott sällskap. adidas är i dag partner till de svenska fotbolls- och handbollslandslagen liksom en rad tennisspelare i världseliten som Angelique Kerber och Tomas Berdych.